Άθληση: το μυστικό της αργής γήρανσης

Σε πληθώρα επιστημονικών άρθρων έχουν καταγραφεί τα οφέλη της τακτικής άθλησης, όπως η μείωση της αρτηριακής πίεσης, η ενδυνάμωση της καρδιάς, η μείωση του άγχους κ.ά. Ακόμα ένα πολύ σημαντικό όφελος της άθλησης είναι πως επιβραδύνει τη διαδικασία της βιολογικής γήρανσης. 

Σε επιστημονική μελέτη που διεξήχθη πρόσφατα από το Πανεπιστήμιο Brigham Young, οι ερευνητές διαπίστωσαν ότι οι άνθρωποι που ασκούνται τακτικά με μέτρια έως υψηλή ένταση έχουν μεγαλύτερα τελομερή στο DNA τους.

Σημειώνεται πως τα τελομερή είναι μια σειρά πρωτεϊνών DNA που βρίσκονται στο τέλος των χρωμοσωμάτων και θεωρούνται υπεύθυνα για τη διατήρηση της ακεραιότητας του μορίου (DNA). Παρέχουν μια ζωτική λειτουργία στο σώμα προστατεύοντας το χρωμόσωμα από την επιδείνωση. 

Όταν τα κύτταρα πολλαπλασιάζονται ή γερνούν, τα τελομερή τείνουν να μειώνονται. Υπογραμμίζεται πως δίχως αυτές τις πρωτεΐνες, τα χρωμοσώματα θα απολέσουν κρίσιμες πληροφορίες για τη λειτουργία του σώματος. 

Σύμφωνα με τη μελέτη, οι άνθρωποι που ασκούνται σε υψηλό επίπεδο έχουν μικρότερη βιολογική ηλικία κατά 9 έτη, σε σύγκριση με τους ανενεργούς φίλους τους. Συστήνεται, λοιπόν, η αερόβια άθληση για τουλάχιστον πέντε ημέρες την εβδομάδα. Σύμφωνα με τους ειδικούς, προκειμένου να υπάρξει το καλύτερο αποτέλεσμα, οι γυναίκες θα πρέπει να γυμνάζονται για 30 λεπτά την ημέρα, ενώ οι άνδρες για 40 λεπτά.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *