Η αλήθεια για υγιεινή διατροφή με ή χωρίς γλουτένη

Πριν μερικά χρόνια τα ράφια των σούπερ μάρκετ και των καταστημάτων με υγιεινά προϊόντα ήταν γεμάτα με τρόφιμα που περιέχουν γλουτένη, αφού οι τάσεις στην υγιεινή διατροφή επέβαλαν την κατανάλωσή της. Τον τελευταίο καιρό όμως ισχύει το ανάποδο και βλέπουμε διάσημους και μη να στρέφονται μανιωδώς στην υγιεινή διατροφή, χωρίς γλουτένη αυτή τη φορά!

Τι ισχύει λοιπόν πραγματικά; Πρέπει να βγάλουμε τη γλουτένη από τη διατροφή μας ή πρέπει να την κρατήσουμε; Οι επιστημονικές έρευνες και οι διαιτολόγοι λένε πως αυτό εξαρτάται από πολλούς παράγοντες και δεν ισχύει το ίδιο για όλους τους ανθρώπους.

Όσοι πάσχουν από το αυτοάνοσο νόσημα, κοιλιοκάκη, πρέπει οπωσδήποτε να ακολουθούν αυστηρή δίαιτα χωρίς γλουτένη, καθώς αυτός είναι ο μόνος τρόπος αντιμετώπισης αυτής της ασθένειας. Το ίδιο ισχύει και για όσους έχουν ευαισθησία στη γλουτένη και παρουσιάζουν συμπτώματα παρόμοια με της κοιλιοκάκης. Ωστόσο, την απόφαση να συμπεριλάβουν ή όχι τη γλουτένη στη διατροφή τους θα πρέπει να την πάρουν σε συνεννόηση με το γιατρό τους.

Η αλήθεια όμως είναι πως αν επιθυμείτε να κάνετε υγιεινή διατροφή, τότε η αποφυγή της γλουτένης δεν είναι η λύση, αν δεν ανήκετε στην παραπάνω κατηγορία ανθρώπων. Σύμφωνα με τους διαιτολόγους, δεν υπάρχουν αποδεδειγμένα επιστημονικά στοιχεία που να λένε ότι η γλουτένη κάνει κακό σε όλους. Ο πιο πιθανός λόγος που νιώθουμε πιο υγιείς αν κάνουμε διατροφή χωρίς γλουτένη είναι ότι καταναλώνουμε περισσότερα λαχανικά και φρούτα και λιγότερα κατεργασμένα προϊόντα. Εκτός από τα ζυμαρικά, τα δημητριακά, τα σιτηρά και τα προϊόντα τους, η γλουτένη αποτελεί συστατικό σε πολλά κατεργασμένα προϊόντα, όπως τα γλυκά, τα πατατάκια, κάποιες έτοιμες σάλτσες, σούπες αλλά και την μπύρα.

Ένας άλλος μύθος για την υγιεινή διατροφή χωρίς γλουτένη είναι η απώλεια βάρους. Αν αποφασίσετε να βγάλετε τη γλουτένη από τη διατροφή σας, θα πρέπει να ακολουθήσετε τις συμβουλές ειδικού, αφού πολλά επεξεργασμένα τρόφιμα χωρίς γλουτένη, δεν περιέχουν απαραίτητα συστατικά, όπως ο σίδηρος, η βιταμίνη Β και οι φυτικές ίνες. Επιπλέον πολλά τέτοια προϊόντα περιέχουν γλυκαντικά για γεύση, με αποτέλεσμα να σας προσθέσουν κιλά, αν δεν ακολουθήσετε ισορροπημένη διατροφή.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *